Naudojimosi virtualia prekyviete Balticmarket.lt taisyklės
- Pagrindinės sąvokos
1.1. Naudojimosi virtualia prekyviete Balticmarket.lt taisyklės(toliau – Taisyklės) nustato Balticmarket.lt tinklalapio naudojimosi tvarką, asmens duomenų tvarkymą bei reglamentuoja tarp vartotojų atsirandančius pirkimo-pardavimo santykius.
1.2.1. „Balticmarket.lt“ yra MB(mažoji bendrija) „Balticmarket“, juridinio asmens kodas 306173161, registruotos buveinės adresas V. Vaitkaus 9, Vilnius, įmonė registruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre. Kontaktinė informacija pateikiama virtualios prekyvietės skiltyje „Kontaktai“.
1.2.2. „Virtuali prekyvietė“(toliau – prekyvietė) reiškia www.balticmarket.lt svetainę, kurioje, vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, užregistruotos Parduotuvės parduoda savo prekes, o pirkėjų paskyras užregistravę vartotojai tas prekes gali pirkti. Balticmarket.lt savo prekyvietėje tik suteikia platformą atsirasti pirkimo-pardavimo santykiams tarp vartotojų, tačiau šių santykių nereguliuoja ir už jų turinį ir turinio vykdymą neatsako.
1.3. „Paskyra“ turi dvi reikšmes:
1.3.1. Vartotojo-pirkėjo(toliau- Pirkėjo) paskyra, skirta pirkti prekes prekyvietėje užregistruotose parduotuvėse.
1.3.2. Vartotojo-pardavėjo(toliau – Pardavėjo) paskyra, vadinama Parduotuve, skirta skelbti ir parduoti prekes prekyvietėje.
1.4. Vartotojas – 1) veiksnus fizinis asmuo, t.y. asmuo, sulaukęs pilnametystės, kurio veiksnumas nėra apribotas teismo tvarka; 2) nepilnametis nuo keturiolikos iki aštuoniolikos metų amžiaus, kuris turi tėvų arba rūpintojų sutikimą, išskyrus tuos atvejus, kai jis yra emancipuotas; 3) juridinis asmuo.
1.5. Pardavėjas – Prekių užsakyme nurodytas fizinis ar juridinis asmuo, kurio prekės parduodamos tinklapyje www.Balticmarket.lt vadovaujantis šiomis Taisyklėmis ir kuris yra atsakingas už Pirkėjo pateikto užsakymo vykdymą. Pardavėjo, su kuriuo sudaroma atitinkamos prekės pirkimo–pardavimo sutartis vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, rekvizitai nurodomi Prekių užsakyme.
1.6. Parduotuvė – Pardavėjo sukurta paskyra Balticmarket.lt platformoje, kurioje jis gali užsiimti virtualia prekyba.
1.7. Šalys – Vartotojas, Pardavėjas ir Balticmarket.lt kartu.
1.8. Asmens duomenys – bet kokia informacija apie fizinį asmenį, kurio tapatybė nustatyta arba kurio tapatybę galima nustatyti (duomenų subjektas); fizinis asmuo, kurio tapatybę galima nustatyti, yra asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti, visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens identifikavimo numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.
1.9. Privatumo politika – Balticmarket.lt patvirtintos taisyklės numatančios Asmens duomenų rinkimo, kaupimo, tvarkymo ir laikymo tvarką, naudojantis virtualia prekyviete. Privatumo politika neapima Asmens duomenų tvarkymo, kai tokius duomenis tvarko Pardavėjas. Asmens duomenų tvarkymas, kurį atlieka Pardavėjas atliekamas Pardavėjo nustatyta tvarka. Prieš įsigyjant prekes ir sudarant šią sutartį su Pardavėju Vartotojas turėtų atidžiai susipažinti su Pardavėjo taikoma asmens duomenų tvarkymo politika.
1.10. Sutartis – Pirkėjo ir Pardavėjo sudaroma atitinkamų Prekių pirkimo–pardavimo sutartis, kuri laikoma sudaryta nuo Užsakymo patvirtinimo, t.y. užsakymo pateikimo momento. Prekių pirkimo ir pardavimo tvarką nustato pats Pardavėjas, LR įstatymų numatyta tvarka. Balticmarket.lt yra tik virtuali platforma, suteikianti Pirkėjui ir Pardavėjui galimybę atlikti pirkimus ir pardavimus.
1.11. Užsakymas – Prekių užsakymas, kuriame yra nurodomos Pirkėjo pageidaujamos įsigyti Prekės iš Pardavėjo, nurodomos tame pačiame užsakyme.
- Bendrosios nuostatos
2.1. Vartotojas patvirtina Taisykles su jomis susipažinęs bei pažymėjęs varnelę prie teiginio „Susipažinau su Balticmarket.lt naudojimosi taisyklėmis ir su jomis sutinku“. Tokiu būdu patvirtintos Taisyklės yra Šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos jų teisės bei pareigos.
2.2. Vartotojas, sukurdamas paskyrą Balticmarket.lt, Taisykles patvirtina pirmosios registracijos metu. Atnaujinus Taisykles, jos taikomos šiame punkte aptarta tvarka nuo jų paskelbimo www.Balticmarket.lt.
2.3. Pirkti Balticmarket.lt turi teisę tik Pirkėjai, kaip jie apibrėžti Taisyklių 1.5 punkte. Vartotojas, patvirtindamas Taisykles ir susipažinęs su Privatumo politika (Taisyklių 1.8 punktas) bei Balticmarket.lt naudojimosi Taisyklėmis, patvirtina, kad jis turi teisę pirkti prekes Balticmarket.lt.
2.4. Iškilus būtinybei ar esant Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytoms aplinkybėms, Balticmarket.lt turi teisę pakeisti, taisyti ar papildyti Taisykles. Apie tai Pirkėjai bus informuojami prisijungę prie Paskyros arba Balticmarket.lt po naujos redakcijos Taisyklių įsigaliojimo.
2.5. Vartotojas privalo susipažinti su Balticmarket.lt patvirtinta ir viešai paskelbta Privatumo politika. Pirkėjo Asmens duomenys taip pat bus perduodami Pardavėjui, iš kurio Pirkėjas perka Prekes ir tokie Asmens duomenys bus tvarkomi Pardavėjo, nurodyto užsakyme, nustatyta tvarka, taip pat laikantis tarp Balticmarket.lt ir Pardavėjo sutartimi prisiimtų saugumo įsipareigojimų dėl asmens duomenų saugumo užtikrinimo.
2.6. Jei Pardavėjui numatyta teisė ar pareiga pateikti Pirkėjui informaciją ar dokumentus elektroniniu paštu, visais atvejais už veikiančio ir Pirkėjui priklausančio elektroninio pašto adreso pateikimą Pardavėjui atsako pats Pirkėjas.
2.7. Balticmarket.lt administracija sau pasilieka teisę, esant būtinybei keisti ir papildyti šitas taisykles, kiek tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams.
2.8. Balticmarket.lt neatsako dėl Pirkėjo ir Pardavėjo, kurio prekes ar paslaugas Pirkėjas užsisako naudodamasis Balticmarket.lt, tinkamo tarpusavio įsipareigojimų vykdymo.
2.9. Vartotojas neturi teisės per savo paskyrą reklamuoti savo ar kitų panašia veikla užsiimančių asmenų tinklalapių, parduotuvių ar būdų, kuriais teikiamos prekės ar paslaugos už Balticmarket.lt platformos ribų. Esant tokiems veiksmams, Balticmarket.lt administracija pasilieka sau teisę pašalinti jo paskyrą be įspėjimo.
- Asmens duomenų tvarkymas ir naudojimasis trečiųjų asmenų teikiama informacija
3.1. Pardavėjas ir Balticmarket.lt asmens duomenų tvarkymui taiko reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir Europos Sąjungos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente.
3.2. Pardavėjas ir Balticmarket.lt Pirkėjo asmens duomenis tvarko vadovaudamasis privatumo politika. Prieš pateikdamas Užsakymą elektroninėje parduotuvėje, Pirkėjas privalo susipažinti su privatumo politika ir įsitikinti, kad visos privatumo politikos nuostatos jam yra suprantamos ir priimtinos bei tai patvirtinti Užsakymo pateikimo metu kaip tai nurodyta Taisyklių 2.3 punkte.
3.3 Užsiregistravęs Vartotojas atsako už savo prisijungimo duomenų saugojimą ir/ar perdavimą tretiesiems asmenims. Jei Balticmarket.lt teikiamomis paslaugomis naudojasi trečiasis asmuo, prisijungęs prie Balticmarket.lt naudodamasis Vartotojo prisijungimo duomenimis, Balticmarket.lt platformoje šio asmens statusas atitinka tą statusą, kurį turi savo profilį užregistravęs originalus profilio savininkas.
3.4. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Balticmarket.lt rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis ir Privatumo politika nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
3.5. Balticmarket.lt platformoje esant nuorodoms į trečiųjų asmenų tinklapius, Balticmarket.lt negarantuoja, kad informacija, kurią galima peržiūrėti paspaudus šias nuorodas, yra teisinga, išsami ar tiksli. Už trečiųjų asmenų pateikiamos informacijos turinį, jos teisingumą, išsamumą ir tikslumą atsakingi tretieji asmenys bei tą informaciją pateikę vartotojai. Balticmarket.lt nėra įpareigota patikrinti perduodamą ar saugomą išorinę informaciją arba nustatyti neteisėtus veiksmus.
- Pirkimo-pardavimo sutarties sudarymas
4.1. Esminė sąlyga pirkimo-pardavimo sutarties(toliau – Sutarties) tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudarymui yra Pardavėjo Užsakymo patvirtinimas. Pirkėjas, Parduotuvėje išsirinkęs perkamą prekę, susipažįsta ir sutinka su šiomis Taisyklėmis, suformuoja prekių krepšelį ir nurodo savo duomenis, kontaktinius duomenis bei prekės pristatymo adresą, o taip pat mokėjimo už prekę būdą. Gavęs Užsakymą, Pardavėjas Pirkėjo nurodytu elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/ar SMS žinute) informuoja Pirkėją apie Užsakymo gavimą ir Užsakymui suteiktą numerį. Toks pranešimas dar nėra laikomas Užsakymo patvirtinimu. Gavęs Užsakymą, Pardavėjas patikrina ar bus galima pateikti užsakytą prekę Užsakyme nurodytomis sąlygomis ir tik gavęs patvirtinimą iš tiekėjo, kad užsakytą prekę bus galima pateikti išsiunčia Pirkėjui (Pirkėjo nurodytu elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/ar SMS žinute)) pranešimą su Užsakymo patvirtinimu. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo tada, kai Pardavėjas patvirtina Užsakymą. Pardavėjui nepatvirtinus Užsakymo, Sutartis laikoma nesudaryta. Tuo atveju, jeigu Pirkėjas jau bus sumokėjęs už prekę, Pardavėjas grąžins sumokėtas sumas per 3 darbo dienas nuo atitinkamo Pardavėjo pranešimo dienos.
4.2 Kiekvienas Pirkėjo užsakymas saugomas Balticmarket.lt bei Pardavėjo duomenų bazėje, laikantis jų privatumo politikoje nustatytos tvarkos.
- Prekės. Prekių kaina
5.1. Parduotuvėje pateikiami prekių atvaizdai gali būti skirti tik iliustraciniams tikslams. Pardavėjo parduodamos prekės savo dydžiu, forma, spalva, ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų, spalvos ar kitų parametrų dėl Pirkėjo vaizduoklio ypatybių ar kitų techninių priežasčių.
5.2. Visas prekes, pateikiamas Parduotuvėje, galima įsigyti, nebent būtų aiškiai nurodyta kitaip. Tuo atveju, jeigu Pardavėjui patvirtinus Užsakymą paaiškėja, kad Pardavėjas dėl nuo jo nepriklausančių aplinkybių neturi galimybės parduoti Prekę (pvz. dėl to kad prekės nebus galima pateikti per nurodytus terminus dėl jos nebuvimo Pardavėjo sandėlyje; prekė nebėra tiekėjo parduodama ar atsiranda kitų tiekimo sutrikimų; dėl klaidos, susijusios su Parduotuvėje Užsakymo metu pateikta kaina, iš esmės pasikeičia rinkos situacija (pvz., staigiai ir reikšmingai pakyla prekės rinkos kaina, sumažėja pasiūla ir pan.)), Pirkėjas yra nedelsiant apie tai informuojamas elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/arba SMS žinute) ir tokios prekės užsakymo vykdymas yra nutraukiamas, o sudaryta Sutartis laikoma vienašališkai nutraukta nemokant jokių kompensacijų Pirkėjui už tokį Sutarties nutraukimą. Tuo atveju, jeigu Pirkėjas jau bus sumokėjęs už prekę, Pardavėjas grąžins sumokėtas sumas per 3 darbo dienas nuo atitinkamo Pardavėjo pranešimo dienos.
5.3. Tuo atveju, jei Pardavėjas dėl svarbių aplinkybių negali pristatyti Pirkėjui užsakytos prekės, Pardavėjas gali jam pasiūlyti analogišką arba kiek įmanoma panašesnę prekę, apie tai nedelsiant informuojant Pirkėją elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/arba SMS žinute). Jeigu keičiant prekę nauja, naujai pasiūlyta prekė yra brangesnė už prieš tai užsakytą, susidariusį skirtumą apmoka Pirkėjas. Jei naujai pasiūlyta prekės yra pigesnė už prieš tai užsakytą, susidariusį skirtumą Pardavėjas grąžina Pirkėjui. Pirkėjui nesutikus, kad konkreti prekė būtų pakeičiama panašia ar analogiška preke, Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjui jo sumokėtus pinigus (jeigu buvo atliktas išankstinis apmokėjimas) per 3 darbo dienas nuo Pirkėjo atsisakymo dienos ir tokiu atveju laikoma, jog Užsakymas yra atšauktas ir Sutartis nutraukta.
5.4. Prekių kainos gali keistis, tačiau tokie pasikeitimai neturės įtakos jau sudarytoms Sutartims. Prekių kaina po to, kai Pardavėjas patvirtino užsakymą, gali keistis tik išimtiniais atvejais, kai prekės kaina pakito dėl informacinių sistemų techninės klaidos, akivaizdžių (apsirikimo pobūdžio) klaidų ištaisymo ar kitų nuo Pardavėjo nepriklausančių objektyvių esminių priežasčių (esant šias priežastis pagrindžiantiems įrodymams). Pardavėjui nustačius, kad prekės kaina yra klaidinga, jis nedelsiant apie tai elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/arba SMS žinute) informuoja Pirkėją ir suteikia galimybę atšaukti Užsakymą arba pakartotinai patvirtinti Užsakymą už naujai Pardavėjo nustatytą kainą. Pirkėjui pakartotinai nepatvirtinus Užsakymo už naujai Pardavėjo nustatytą kainą, Pardavėjas turi teisę atšaukti Užsakymą ir nutraukti Sutartį. Tuo atveju, jeigu Pirkėjas jau bus sumokėjęs už Prekę, Pardavėjas grąžins sumokėtas sumas per 3 darbo dienas nuo Pardavėjo pranešimo apie naujai nustatytą kainą dienos.
5.5. Tuo atveju, jei patvirtinus Užsakymą, kur Pirkėjas už Prekę nėra pilnai atsiskaitęs, Prekės tiekėjas pareikalauja išankstinio pilno Prekės kainos apmokėjimo, Pardavėjas nedelsiant informuoja apie tai Pirkėją elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu ir/arba SMS žinute) ir tokios Prekės užsakymas pradedamas vykdyti tik po to, kai gaunamas Pirkėjo atliktas išankstinis apmokėjimas. Jei Pirkėjas atsisako atlikti prašomą išankstinį Prekės apmokėjimą, tuomet tokios Prekės užsakymo vykdymas yra automatiškai nutraukiamas, o sudaryta Sutartis laikoma vienašališkai nutraukta nemokant jokių kompensacijų Pirkėjui už tokį Sutarties nutraukimą.
- Prekių pristatymas
6.1. Užsakydamas prekes Pirkėjas gali pasirinkti vieną iš prekių pateikimo būdų, įvardytų konkrečiame Pardavėjo parduodamos prekės pasiūlyme.
6.2. Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka prekių pristatymo į namus paslaugą:
6.2.1. Pirkėjas įsipareigoja nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą.
6.2.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Priimant prekes būtina pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą). Jei Pirkėjas prekių pats nepriima nors prekės yra pristatytos Pirkėjo nurodytu adresu, Pardavėjas turi teisę perduoti prekes Pirkėjo nurodytu adresu esančiam kitam asmeniui, o Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam asmeniui.
6.2.3. Į prekių pristatymo į namus paslaugos mokestį nėra įskaičiuotas užsakytų prekių užnešimas/įnešimas į pastatą.
6.3. Jei Pirkėjas užsakymo teikimo metu pasirenka Prekių pristatymą į Omniva paštomatą, arba į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą:
6.3.1. Omniva paštomatuose arba LP EXPRESS siuntų savitarnos terminaluose galima atsiimti prekes, kurios sveria mažiau nei 30 kg. Sunkesnės nei 30 kg prekės į paštomatus ir į siuntų savitarnos terminalus nėra pristatomos.
6.3.2. Siunta iš Omniva paštomato turi būti atsiimta per 7 (septynias) kalendorines dienas po to, kai Pardavėjas informavo Pirkėją elektroniniu paštu, kad prekę galima atsiimti. Siunta iš LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalo turi būti atsiimta per 5 (penkias) kalendorines dienas po to, kai kurjeris informavo Pirkėją, kad prekę galima atsiimti.
6.4. Pristatymo terminai nurodyti Prekės aprašyme yra preliminarūs. Pardavėjas pristato prekes Pirkėjui vadovaudamasis prekių užsakymo patvirtinime nurodytais terminais. Prekių pristatymo terminai netaikomi tais atvejais, kai Pardavėjo sandėlyje nėra reikiamų prekių, o Pirkėjas informuojamas apie jo užsakytų prekių trūkumą. Patvirtindamas šias Taisykles Pirkėjas sutinka, jog išimtiniais atvejais prekių pateikimas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių. Tokiu atveju, Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pateikimo terminus ir kitas sąlygas. Jei Pardavėjas nepristato prekių per prekės užsakyme nustatytą terminą ir Šalys nesuderina papildomo termino prekių pristatymui, Pirkėjas gali pasinaudoti Taisyklių 11.1 punkte įtvirtinta teise – atsisakyti prekių ar paslaugų pirkimo – pardavimo sutarties.
6.5. Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pateikiamos arba pateikiamos ne laiku dėl trečiųjų asmenų, nesusijusių ir/arba nepriklausomų nuo Pardavėjo, kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
6.6. Prekių pateikimo Pirkėjui metu Pirkėjas privalo kartu su kurjeriu patikrinti siuntos ir prekės (-ių) būklę bei pasirašyti siuntos perdavimo – priėmimo dokumentą. Pirkėjui pasirašius siuntos perdavimo – priėmimo dokumente, laikoma, kad prekė yra perduota tinkamos būklės, be pažeidimų. Pastebėjęs, kad pateiktos prekės pakuotė pažeista (suglamžyta, šlapia ar kitaip išoriškai pažeista), prekė(-ės) yra pažeista (-os) ir/ar prekė (-ės) yra netinkamos komplektacijos, Pirkėjas privalo tai pažymėti prekės perdavimo – priėmimo dokumente bei, dalyvaujant kurjeriui surašyti laisvos formos siuntos ir/ar prekės (-ių) pažeidimo/neatitikimų aktą. Pirkėjui neatlikus šių veiksmų, Pardavėjas yra atleidžiamas nuo atsakomybės dėl prekių pažeidimų.
6.7. Prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina Pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota Pirkėjui.
6.8. Jei Pirkėjas neatsiima prekių per nustatytą terminą ar jų nepavyksta įteikti Pirkėjui, tokios prekės grąžinamos Pardavėjui, o užsakymas anuliuojamas, pinigai už prekes negrąžinami.
- Apmokėjimas
7.1. Prekių užsakymo ir apmokėjimo techninį procesą virtualioje Balticmarket.lt prekyvietėje nustato ir už jį atsako Balticmarket.lt.
7.2. Atsiskaitymai už prekes vyksta naudojantis šių bankų elektroninės bankininkystės paslaugomis: Swedbank, Seb, Luminor, Citadele ir Šiaulių bankas. Mokėjimai apdorojami naudojantis Paysera mokėjimų platforma.
7.3. Atliekant mokėjimą per elektroninės bankininkystės sistemą, Pardavėjas pradeda vykdyti Užsakymą po to, kai Pirkėjas apmoka prekes ir jų pristatymą ir pinigai gaunami į Pardavėjo banko sąskaitą.
- Teisė atsisakyti Sutarties. Tinkamos kokybės prekių keitimas ir grąžinimas
8.1. Tinkamos kokybės prekių keitimo ir grąžinimo taisyklės.
8.2. Dėl prekių, pirktų iš Pardavėjų, grąžinimo Pirkėjas turi teisę kreiptis tiesiogiai į konkretų Pardavėją, iš kurio prekė buvo įsigyta.
8.2.1. Pirkėjas turi teisę per 14 (keturiolika) dienų nuo prekių perdavimo jam dienos pakeisti įsigytas prekes analogiškomis kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo prekėmis. Jeigu keičiant prekes susidaro kainų skirtumas, Pirkėjas su Pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas kainas. Pirkėjo pranešimas apie norą pasinaudoti šio Taisyklių punkto numatyta teise su nurodytomis grąžinamomis prekėmis siunčiamas el. paštu Pardavėjui.
8.2.2. Jei Pirkėjui nepatinka nusipirktų prekių forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, prekės keičiamos ir grąžinamos remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738 patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis”. Per Taisyklių numatytą terminą, Pardavėjui sutikus, Pirkėjas turi teisę pakeisti ir grąžinti visas prekes, kurios nepatenka į šį sąrašą:
8.2.2.1. tabakas ir tabako gaminiai;
8.2.2.2. parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai preparatai;
8.2.2.3. fotografijos ir kinematografijos prekės;
8.2.2.4. spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai;
8.2.2.5. audiniai;
8.2.2.6. kiliminė grindų danga, išskyrus kilimus ir kilimėlius;
8.2.2.7. megzti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai drabužiai;
8.2.2.8. kūdikių drabužėliai;
8.2.2.9. pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai;
8.2.2.10. siūti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai marškiniai, naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai;
8.2.2.11. liemenėlės, juosmenys, korsetai ir panašūs dirbiniai;
8.2.2.12. perlai, brangakmeniai, taurieji metalai ir jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją;
8.2.2.13. mašinos ir mechaniniai įrenginiai;
8.2.2.14. elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai;
8.2.2.15. antžeminio transporto priemonės
8.2.2.16. laivai, valtis ir plaukiojantys įrenginiai
8.2.2.17. optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai;
8.2.2.18. laikrodžiai;
8.2.2.19. muzikos instrumentai;
8.2.2.20. ginklai ir šaudmenys;
8.2.2.21. baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai;
8.2.2.22. žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis;
8.2.2.23. meno kūriniai, kolekcionavimo objektai ir antikvariniai daiktai;
8.2.2.24. augalai, gyvūnai ir tinkamos kokybės maisto prekės;
8.2.2.25. sveriamos ir matuojamos prekės, kurios vartotojo pageidavimu buvo specialiai paruoštos, atpjautos, supjaustytos ir panašiai.
8.2.3. Gavęs prekes Pardavėjas įsipareigoja pakeisti jas tomis pačiomis prekėmis tik Pirkėjo nurodytos formos, dydžio, spalvos, modelio ar komplektiškumo. Jeigu Pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, jis grąžina Pirkėjui už prekę sumokėtus pinigus. Pinigai Pirkėjui grąžinami per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie norą pasinaudoti šia teise, o jei Prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos.
8.2.4. Patvirtindamas šias Taisykles Pirkėjas sutinka, kad pinigai būtų grąžinami į Pirkėjo banko sąskaitą, išskyrus atvejus, kai Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip.
8.3. Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos, grąžinamos vadovaujantis Taisyklėse įtvirtinta tvarka bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.
8.3.1. Jei Pirkėjas įsigijo netinkamos kokybės prekes ir apie tai buvo pažymėjęs prekės perdavimo – priėmimo dokumente, arba neatitikimu Pardavėjo nurodytoms specifikacijoms, Pirkėjas gali grąžinti prekes ir savo pasirinkimu gali reikalauti:
8.3.1.1. kad Pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų prekės trūkumus, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
8.3.1.2. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
8.3.1.3. kad prekė būtų pakeista analogiška tinkamos kokybės preke, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl Pirkėjo kaltės;
8.3.1.4. grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties, kai netinkamos kokybės prekės pardavimas yra esminis užsakymo pažeidimas.
8.3.2. Pirkėjas gali pasirinkti tik vieną iš Taisyklių 8.3.1. punkte numatytų teisių gynimo būdų. Savo pasirinkimą Pirkėjas privalo pareikšti grąžindamas prekę Pardavėjui. Jei Pirkėjui pasirinkus 8.3.1. punkte numatytą būdą, Pardavėjas neturi galimybės jo įgyvendinti, Pardavėjas siūlo alternatyvų 8.3.1. punkte numatytą būdą. Pirkėjas neturi teisės keisti pasirinkto teisių gynimo būdo. Pirkėjas neturi teisės nutraukti pirkimo-pardavimo sutarties, jei prekės trūkumas yra mažareikšmis.
8.3.3. Pirkėjui norint grąžinti prekes, būtina laikytis šių sąlygų:
8.3.3.1. pranešti apie tai Pardavėjui prekių užsakyme nurodytu kontaktu. Pranešime privaloma nurodyti grąžinamas prekes;
8.3.3.2. pateikti laisvos formos prašymą Pardavėjui.
8.3.4. Pirkėjas turi sumokėti už prekės pristatymo išlaidas bei prekės grąžinimo išlaidas, o Pardavėjas, įsitikinęs, kad prekės grąžintos dėl netinkamos kokybės, turi grąžinti Pirkėjui jo patirtas pristatymo ir grąžinimo išlaidas, išskyrus Taisyklėse numatytas išimtis.
8.3.5. Pinigai Pirkėjui grąžinami per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie netinkamos kokybės prekę, o jei prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos. Patvirtindamas šias Taisykles Pirkėjas sutinka, kad pinigai būtų grąžinami į Pirkėjo banko sąskaitą, išskyrus atvejus, kai Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip.
8.3.6. Negrąžinami pinigai už tas prekes, kurios tyčia ar dėl neatsargumo buvo sugadintos (paveiktos cheminėmis medžiagomis, vandeniu, atvira ugnimi, aukšta temperatūra, aštriais objektais ir t.t.), arba jeigu buvo pažeistos prekės naudojimo ar saugojimo taisyklės, arba prekės naudotos netinkamai ar ne pagal paskirtį.
8.3.7.Negrąžinami pinigai už drabužius ir avalynę priklausančią dėvėtų(naudotų) drabužių kategorijai.
- Netinkamos kokybės prekių grąžinimas
9.1. Netinkamos kokybės prekės keičiamos ir grąžinamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.363 ir 6.364 straipsniuose, 2021-02-10 Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 90 patvirtintose „Mažmeninės prekybos taisyklėse“, nustatytais atvejais, tvarka ir sąlygomis.
9.2. Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išaiškėja per 2 metus nuo daikto perdavimo Pirkėjui.
9.3. Pirkėjas neturi teisės nutraukti Sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis.
9.4. Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, savo pasirinkimu turi teisę per garantinį terminą iš Pardavėjo reikalauti:
9.4.1. kad Pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų prekės trūkumus, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
9.4.2. kad prekė būtų pakeista analogiška tinkamos kokybės preke;
9.4.3. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
9.4.4. grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties.
9.5. Pirkėjas gali pasirinkti tik vieną iš Taisyklių 9.4 punkte numatytų teisių gynimo būdų. Savo pasirinkimą Pirkėjas privalo pareikšti grąžindamas prekę. Jei Pirkėjui pasirinkus 9.4 punkte numatytą savo teisių gynimo būdą, Pardavėjas neturi galimybės jo įgyvendinti, Pardavėjas gali pasiūlyti alternatyvų Taisyklių 9.4 punkte numatytą būdą.
9.6. Jeigu keičiant prekes susidaro kainų skirtumas, Pirkėjas su Pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas ir prekių pakeitimo metu galiojančias prekių kainas.
9.7. Pardavėjas grąžina Pirkėjo sumokėtą už netinkamos kokybės daiktą kainą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo daikto grąžinimo dienos. Netinkamos kokybės daikto grąžinimo išlaidos tenka Pardavėjui.
9.8. Pirkėjas, norėdamas grąžinti netinkamos kokybės prekes, pateikia laisvos formos prašymą Pardavėjui, kuriame nurodoma grąžinimo priežastis (prekės kokybės trūkumas), ir vieną iš Taisyklių 9.4 punkte nurodytų reikalavimų. Prie prašymo pridedamas prekės įsigijimą patvirtinantis dokumentas ir garantijos dokumentas (jei jis buvo išduotas).
- Atsakomybė
10.1. Šios Taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, jų pagrindu kylantiems santykiams taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
10.2. Šios Taisyklės niekaip neriboja ir jokiais atvejais negali būti suprantamos kaip ribojančios Pirkėjo (Vartotojo) teises, nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
10.3. Už galimus neteisėtus veiksmus, atliktus naudojantis Balticmarket.lt platforma, atsako Vartotojas LR įstatymų nustatyta tvarka.
10.4. Esant įtarimams neteisėtais veiksmais, Balticmarket.lt įsipareigoja pateikti visus savo sistemoje turimus duomenis apie galimai nusižengusį Vartotoją tiek nuo jo veiksmų galimai nukentėjusiems asmenims, tiek teisėsaugos institucijoms, gavus skundą apie padarytą nusižengimą.
Skundą galima pateikti info@balticmarket.lt
10.5. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, Privatumo politika nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
10.6. Balticmarket.lt neatsako dėl Pirkėjo ir Pardavėjo, kurio prekes ar paslaugas Pirkėjas užsisako naudodamasis Balticmarket.lt, tinkamo tarpusavio įsipareigojimų vykdymo.
- Komunikacija
11.1. Visa komunikacija, susijusi su prekių įsigijimu naudojantis Balticmarket.lt, nepriklausomai nuo prekės Pardavėjo, vykdoma per Balticmarket.lt platformą, joje esančiomis priemonėmis ir nurodytais kontaktais. Tuo atveju, jeigu Pirkėjas ir Pardavėjas komunikaciją susijusią su prekėmis vykdo kitais būdais nei per Balticmarket.lt, Balticmarket.lt neprisiima jokios atsakomybės ir rizikos galinčios kilti dėl tokios komunikacijos.
11.2. Pranešimai apie šias Balticmarket.lt taisykles ir Privatumo politikos numatytą tvarką siunčiami Vartotojo registracijos metu ar užsakant prekes nurodytu elektroninio pašto adresu arba kitais galimais komunikacijos kanalais, kurie numatyti Balticmarket.lt platformoje.
11.3. Jei kuri nors šių Taisyklių nuostatų yra teismo pripažįstama neteisėta, negaliojančia arba neįgyvendinama, kitos šių Taisyklių nuostatos lieka galioti ir veikti visa apimtimi. Bet kuri šių Taisyklių nuostata, pripažinta neteisėta, negaliojančia ar neįgyvendinama tik iš dalies ar tam tikra apimtimi, liks galioti ta apimtimi, kuria ji nebuvo pripažinta neteisėta, negaliojančia ar neįgyvendinama.
11.4. Visi ginčai, nesutarimai ar reikalavimai, kylantys iš šių Taisyklių ar susiję su šiomis Taisyklėmis, galutinai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
11.5. Visi ginčai, kilę tarp Pirkėjo ir Pardavėjo yra sprendžiami derybų būdu. Pirkėjų pretenzijos apsvarstomos ir Pardavėjo atsakymai pateikiami per 14 kalendorinių dienų nuo pretenzijos gavimo dienos. Tuo atveju, jei Pardavėjas atsisako tenkinti Pirkėjo, pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus pripažįstamu Vartotoju, reikalavimus, toks Pirkėjas gali naudoti kitus ginčo sprendimo būdus, nurodytus Taisyklių 10.6 punkte. Tuo atveju, jei Pardavėjas atsisako tenkinti Pirkėjo, pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus pripažįstamu Verslininku, reikalavimus, visi ginčai tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos teismuose pagal Pardavėjo registruotos buveinės vietą.
11.6. Prašymus ar skundus dėl Pardavėjo Parduotuvėje įsigytos prekės Pirkėjas (Vartotojas) gali pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. +370 5 2626751, interneto svetainėje www.vvtat.lt (taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniams padaliniams apskrityse)) ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje https://ec.europa.eu/odr/.